Én af bekymringerne vedr. klubhusets planlagte placering er jo, at biler med ærinde i området vil blive klumpet sammen

omkring bus-holdepladsen og syd derfor – altså netop der, hvor windsurferne også gerne vil parkere.

 

Bekymringerne hviler på en antagelse om, at det fremtidigt ikke vil være muligt at køre længere nordpå end til den nuværende

bus-holdeplads, at områderne udlagt til parkering ikke vil være påfaldende store (for nu at sige det mildt), samt at en stor del

af det græsareal, hvor klubhuset er planlagt at ligge, vil blive inddraget til bebyggelse (nemlig arealet overfor Thøgersens hus).

 

Hvis man slår op i lokalplanen for området - http://gis.aarhus.dk/lokalplaner/pdf/Aarhus/Pdf/LOKPLAN.150/684!.pdf - kan man

ved at sammenholde side 12 nederst/side 13 øverst med kortet på side 34 få en ide om, hvor man fremtidigt må køre bil

(se skærmprint herunder).

 

Så vidt jeg kan se, bliver den nævnte bekymring desværre kun næret af lokalplanen. Specielt når man tænker på, hvor trangt

der allerede kan være under de nugældende forhold, hvor folk trods alt både har kunnet parkere på pladsen ud for den nedlagte

restaurant og på/langs grusvejen rundt om det kæmpestore nordlige græsareal (delområde 1). Altså på arealer, der fremtidigt

bliver lukket af for biler.

 

§ 5. Trafikforhold

Stk. 1 Lokalplanområdet vejbetjenes fra henholdsvis Åkrogs Strandvej og Rylevej.

Stk. 2 På lokalplankortet er angivet de arealer, der principielt er udlagt til:

 

Vej A-B.......................................................................... 12 m

Vej C-D, C-E, E-F og E-G ........................................... 8 m

Sti a-b............................................................................ 5 m

Parkstier b-c og d-h-c .................................................. 3 m

Parkstier b-e, f-g og h-i.................................................. 2 m

Vendepladser mrkt. V .................................................. 15 m

Busvendeplads mrkt. BV ......................................... 30 m

Parkeringsareal mrkt. P

 

Stk. 3 Boligerne indenfor delområde III har vejret til Åkrogs Strandvej og Rylevej

og vejbetjenes direkte herfra.

Stk. 4 Delområde II og IV har vejret til Åkrogs Strandvej og skal vejbetjenes herfra,

fra område II via de nye veje C-E, E-F og E-G.

Stk. 5 Der skal til godkendelse hos Vejkontoret medsendes et projekt for

de i stk. 2 nævnte veje og stier.

Stk. 6 Ved vejtilslutninger skal der sikres de nødvendige oversigtsarealer, jf.

gældende vejregler.

Stk. 7 Der skal reserveres arealer til parkeringsformål i overensstemmelse med

„Retningslinjer for anlæg af parkeringsarealer i Århus Kommune“.

Stk. 8 Dele af den private fællesvej - Åkrogs Strandvej - beliggende inden for område

II, matr.nr. 12gf og matr.nr. 12fo, Vejlby By, Risskov, jf. matrikelkortet

side 11 samt lokalplankortet, nedlægges i henhold til Lov om Private fællesveje.